Thursday, August 19, 2010

Untitled 1.0

Aku sendiri pun kadang-kadang tidak tahu apa yang aku peningkan. Ada sahaja benda yang aku fikirkan. Masa depan terutamanya. Kenapa orang lain sibuk tentang masa depan aku, sedangkan masa depan aku di tangan aku sendiri. Mungkin mereka mahu lihat aku senang. Bagi aku, sekarang ini aku sudah cukup selesa. Walaupun kadang-kala aku merasakan diri aku agak kesempitan tapi aku sudah cukup rasa gembira. Gembira? Entahlah.
"Hoi," sergah Sufi diiringi hayunan telapak tangannya tepat ke dahi ku.
"Ape yang ko dok menung ni? Dah tak reti nak balik ke? Aku nak tutup kedai ni," dia membebel.
"Sakit la burit!"
"Tau sakit. Sakit mate aku dok tengok ko tercongok depan kedai ni ko tak pikir pulak."
"Kalu ye pon takkan la sampai nak tampar dahi aku, bodoh!"
"Dah-dah. Ko gi duduk luar jap, amek kopi take away yang ko order tadi. Aku nak mop belah sini."
Aku bangun beralah. Makin lama melayan bebelan Sufi, makin pening aku dibuatnya. Aku capai kopi ku yang sudah tersedia di kaunter. Aku hirup perlahan-lahan, menikmati aroma dan rasa pahitnya. Segar. Sedikit sebanyak menghilangkan sedikit sebanyak rasa pening di kepala ku.

to be continued..

No comments:

Post a Comment